SELAMAT DATANG KE BLOG Che'gu Mas

Followers

Thursday 15 March 2012

Pengalaman Cutiku~


Walaupun dah lama tak masuk entry baru.. hehehe
Tapi nak jugak masuk cte ni walaupun dah lama..
Pengalaman mengikuti seorang penceramah motivasi iaitu En Mokhtar b Rashid. kenal x?

En Mokhtar ni kadang2 beliau bagi jugak saya handle satu jam slot aktiviti sebelum beliau berceramah. dan beliau selalu mintak saya buat recall di hujung ceramah beliau untuk lebih memberi impak kepada peserta. Lazimnya, saya akan membaca puisi yang direka sendiri ayatnya dengan iringan muzik dan suara yang sedih dan sayu. ia bagi menimbulkan rasa insaf dalam diri setiap peserta atau pendengar ceramah kami. En Mokhtar atau nama popular beliau Ustaz Mokhtar menyampaikan ceramah yang berfokus kepada alam selepas mati dan sahsiah diri pelajar. Selalunya, selepas program pelajar akan lebih rapat dan mengeratkan hubungan dengan ibu bapa, guru serta rakan-rakan. tak mahu bercerita lebih panjang, saya sajikan aje lah dengan gambar-gambar semasa saya menjadi pembantu penceramah. untung-untung dalam gambar-gambar dibawah ada pula orang yang anda kenal, jadi, boleh anda tanyakan pengalaman beliau semasa mengikuti ceramah kami. hehehe~
ini antara pelajar lelaki sekolah SMJ, Jitra

antara pelajar IPG yang membantu kami untuk program 2 hari 1 malam

pelajar begitu aktif pada permulaan ceramah



antara aktiviti yang dikendalikan oleh pelajar IPG



bakal cikgu nie..

ni pun sama...

antara aktiviti outdoor yang kami jalankan

dimulakan dengan doa supaya berkat.. amin~

inilah dia Ustaz Mokhtar yang saya sebutkan diatas

ada banyak lagi gambar tetapi cukup setakat ini dahulu. mungkin ada masa selepas ini saya akan upload lagi dan cuba kaitkan dengan lebih detail apa yang kami ceramahkan.. hehee

0 comments:

Post a Comment

THANKS FOR VISITING MY BLOG